4 stappen voor jouw website optimalisatie

Het doel van zoekmachine optimalisatie is om ervoor te zorgen dat de spiders van zoekmachines niet alleen uw site en pagina’s vinden, maar ook specifiek de relevantie van de pagina bepalen, zodat deze bovenaan de zoekresultaten van de zoekmachine verschijnt. Het proces van optimalisatie is geen eenmalig proces, maar vereist onderhoud, afstemming en continue testen en bewaken.

Hieronder vindt u een uitgebreid vierstappen proces voor een strategie voor zoekmachine optimalisatie. Gebruik dit als uw checklist op het hoogste niveau.

Stap 1: Marktanalyse van bedrijven

  • Website analyse. Analyse van metasets / sleutelwoorden, zichtbare tekst en code om te bepalen hoe goed u bent gepositioneerd voor zoekmachines. Hoeveel code heeft u bijvoorbeeld op een pagina in vergelijking met tekst?  
  • Competitieve analyse. Onderzoek van inhoudszoekwoorden en presenteren van motorranking van concurrerende websites om een ​​effectieve strategie voor het positioneren van motoren te bepalen. Kies de vijf beste resultaten in de zoekresultaten van Google om dit proces te starten. Breid uit indien nodig. Gebruik tools zoals Semrush.com en Keywordspy.com.  
  • Initiële benoeming van trefwoorden. Ontwikkeling van een geprioriteerde lijst van gerichte zoektermen gerelateerd aan uw klantenbestand en marktsegment. Begin hiermee: wat zou u in een zoekmachine typen om uw bedrijfswebsite of -pagina te vinden? Vraag het uw klanten!

Stap 2: Onderzoek en ontwikkeling van zoekwoorden

  • Trefwoord analyse. Bepaal uit de nominatie een gerichte lijst met trefwoorden en zinsdelen. Beoordeel concurrerende lijsten en andere relevante bronnen uit de branche. Gebruik uw voorlopige lijst om een ​​indicatief aantal recente zoekopdrachten van zoekmachines te bepalen en hoeveel websites concurreren voor elk zoekwoord. Geef prioriteit aan zoekwoorden en zinsdelen, meervouden, singulars en spelfouten. (Als zoekgebruikers vaak een sleutel verkeerd spelden, zou u het moeten identificeren en gebruiken). Houd er rekening mee dat Google probeert de term te corrigeren tijdens het zoeken, dus gebruik dit met zorg.
  • Baseline ranking assessment. U moet weten waar u zich nu bevindt om uw toekomstige ranglijsten nauwkeurig te beoordelen. Houd een eenvoudige Excel-sheet bij om het proces te starten. Controleer wekelijks om te beginnen. Naarmate u comfortabeler wordt, controleert u elke 30 tot 45 dagen. U zou verbeteringen in websiteverkeer moeten zien, een belangrijke indicator van de voortgang van uw zoekwoorden. Sommige optimizers zullen zeggen dat rankings dood zijn. Ja, verkeer en conversies zijn belangrijker, maar we gebruiken rankings als een indicator.
  • Doelen en doelstellingen. Definieer uw doelstellingen duidelijk vooraf, zodat u uw ROI echt kunt meten aan de hand van programma’s die u implementeert. Begin eenvoudig, maar sla deze stap niet over. Voorbeeld: u kunt besluiten om het websiteverkeer te verhogen van een huidige basislijn van 100 bezoekers per dag naar 200 bezoekers in de komende 30 dagen. Of u kunt uw huidige conversiepercentage van één procent naar twee binnen een bepaalde periode verbeteren. U kunt beginnen met verzamelgetallen op het hoogste niveau, maar u moet inzoomen op specifieke pagina’s die producten, services en zakelijke verkopen kunnen verbeteren.

Stap 3: Content optimalisatie en inzending

  • Paginatitels maken. Op trefwoorden gebaseerde titels helpen bij het bepalen van het paginathema en de richting voor uw zoekwoorden. 

  • Maak metatags. Metabeschrijvingstags kunnen doorklikken beïnvloeden, maar worden niet direct gebruikt voor ranglijsten. (Google gebruikt de trefwoordentag niet meer.)  

  • Plaats strategische zoekzinnen op pagina’s. Integreer geselecteerde zoekwoorden in de broncode van uw website en bestaande inhoud op aangewezen pagina’s. Zorg ervoor dat u een voorgestelde richtlijn van één tot drie zoekwoorden / woordgroepen per inhoudspagina toepast en voeg meer pagina’s toe om de lijst te voltooien. Zorg ervoor dat verwante woorden worden gebruikt als een natuurlijke toevoeging van uw zoekwoorden. Het helpt de zoekmachines snel bepalen waar de pagina over gaat. Een natuurlijke benadering hiervan werkt het beste. In het verleden werden 100 tot 300 woorden op een pagina aanbevolen. Veel tests laten zien dat pagina’s met 800 tot 2000 woorden beter kunnen presteren dan kortere. Uiteindelijk bepalen de gebruikers, de marktplaats, inhoud en links de populariteit en rangnummers.  

  • Ontwikkel nieuwe sitemaps voor Google en Bing. Maak het gemakkelijker voor zoekmachines om uw website te indexeren. Maak zowel XML- als HTML-versies. Een HTML-versie is de eerste stap. XML-sitemaps kunnen eenvoudig worden ingediend via de webmaster hulpprogramma’s van Google en Bing.  

  • Website naar directories sturen (beperkt gebruik). Professionele zoekmarketeers leveren de URL niet in bij de belangrijkste zoekmachines, maar het is wel mogelijk om dit te doen. Een betere en snellere manier is om links op een natuurlijke manier terug te krijgen naar uw site. Links krijgen uw site geïndexeerd door de zoekmachines. U moet uw URL echter wel verzenden naar mappen zoals Yahoo! (betaald), Business.com (betaald) en DMOZ (gratis). Sommigen kiezen ervoor om AdSense (google.com/adsense) -scripts op een nieuwe site op te nemen om hun Google Media-bot te laten bezoeken. Uw pagina’s worden waarschijnlijk snel geïndexeerd.

Stap 4: Continu testen en meten

  • Test en meet. Analyseer zoekmachine rankings en webverkeer om de effectiviteit te bepalen van de programma’s die u heeft geïmplementeerd, inclusief de beoordeling van de prestaties van afzonderlijke zoekwoorden. Test de resultaten van wijzigingen en houd wijzigingen bijgehouden in een Excel-spreadsheet, of waar u zich maar comfortabel bij voelt.

  • Onderhoud. Doorlopende toevoeging en aanpassing van sleutelwoorden en website inhoud zijn noodzakelijk om de rankings van zoekmachines voortdurend te verbeteren, zodat de groei niet blijft hangen of afnemen door verwaarlozing. U wilt ook uw link strategie herzien en ervoor zorgen dat uw inkomende en uitgaande links relevant zijn voor uw bedrijf. Een blog kan u de nodige structuur en het gemak van de inhoudstoevoeging bieden die u nodig hebt. Uw hostingbedrijf kan u doorgaans helpen bij het instellen / installeren van een blog.

Weten hoe wij jou kunnen helpen met het optimaliseren van jouw website? Neem gerust contact met ons op, of vraag vrijblijvend een offerte aan en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op (binnen de werk uren streven wij naar een reactie tijd van maximaal 2 uur).

pixeljoy-webdesign-haarlem-seo-optimalisatie
Recent Posts

Start typing and press Enter to search

pixeljoy-webdesign-haarlem-9-dure-e-commerce-foutenpixeljoy-webdesign-haarlem-nieuwe-privacywetgeving-25-mei